Serviciile noastre se adresează in egală măsură creditorilor (companiilor interesate în protejarea şi recuperarea propriilor interese de natură patrimonială şi nepatrimonială în cadrul unor proiecte afectate mai mult sau mai puțin de insolvenţă), dar şi debitorilor (companiilor afectate în mod direct de insolvenţă).
În cazul în care insolvența este cea mai bună variantă pentru restructurarea afacerii dumneavoastră sau a afacerii debitorului dumneavoastră, putem juca un rol important în realizarea obiectivelor stabilite, acționând în calitate de administrator judiciar.
Administrarea judiciara este o atributie ce apartine exclusiv practicianului in insolventa, practician ce trebuie sa aiba competente si cunostinte juridice, de management si experienta in multe domenii de activitate avand in vedere complexitatea activitatilor pe care le gestioneaza.
Printre avantajele deschiderii proceduri de insolventa pentru societatea aflata in dificultate se numara:Perioada cuprinsă între data deschiderii procedurii şi data confirmării planului de reorganizare sau, după caz, a intrării în faliment, reprezinta perioada de observatie.
In perioada de observatie se stabilesc cauzele are au condus la starea de insolventa si cine este raspunzator pentru aceasta, daca sunt sanse de reorganizare precum si care este activul si pasivul debitorului.
Societatea noastra colaboreaza atat cu debitorii, cat si cu creditorii pentru a realiza obiectivul principal al procedurii insolventei, respectiv relansarea activitatii si achitarea datoriilor societatii.
Reorganizare judiciaraLegea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa prevede procedura reorganizarii judiciare, ca masura de redresare a activitatii economice a unei societati aflate in insolventa sau intr-o stare iminenta de insolventa.
Reorganizarea judiciara este procedura care se aplica debitorului, persoana juridica, in vederea achitarii datoriilor acestuia, conform programului de plata a creantelor.
Pentru a beneficia de procedura de reorganizare judiciara trebuie propus un plan de reorganizare, fie de catre debitor, fie de administratorul judiciar sau de creditori.
Etape:Pentru ca planul de reorganizare votat de creditori sa-si atinga obiectivele stabilite in continutul sau, acesta trebuie pus in aplicare in conditii stricte si corecte, fara a influenta negativ niciun participant la procedura insolventei. Menirea noastra este de a asigura impartialitatea necesara si de a preintampina derapajele in desfasurarea activitatii societatii debitoare.
Procedura de reorganizare a societatii se inchide in momentul in care s-au indeplinit toate obligatiile de plata asumate prin planul de reorganizare.
Ca măsură importantă în revitalizarea și reorganizarea unei societăţi, planul ce stă la baza acesteia presupune prognoza pe o durată medie a activității comerciale, finaciare-economice, de marketing, sociale și investiționale a societății.
Planurile de reorganizare reprezinta planuri de afaceri adaptate noilor conjuncturi economice si juridice in care se afla societatea si care trebuie sa respecte anumite conditii de forma si fond pentru a putea fi votate de catre creditori, confirmate de catre judecatorul sindic si implementate cu succes de catre societatea debitoare.
Prin planul de reorganizare se încearcă:Experiența bogată în domeniu permite echipei noastre să acorde consultanță și/sau să intocmească planuri de reorganizare care să convingă toate părțile implicate într-o procedură de oportunitatea, fezabilitatea şi legalitatea acestuia.
Procedura falimentului reprezinta procedura de insolvenţă concursuală colectivă şi egalitară care se aplică debitorului în vederea lichidării averii acestuia pentru acoperirea pasivului, fiind urmată de radierea debitorului din registrul în care este înmatriculat.
In procesul de faliment ne asiguram ca activele sunt valorificate la preturi maxime, prin intocmirea unor rapoarte de evaluare corecte si de calitate si organizarea tuturor demersurilor necesare vanzarii bunurilor, pentru acoperirea pasivului si astfel satisfacerea creditorilor, in conditiile legii.
Etapele procesului de faliment sunt:Lichidarea voluntara se desfasoara potrivit Legii nr. 31/1990 si presupune desfiintarea firmei, prin vointa si sub controlul asociatilor.
In cazul lichidării voluntare este necesară acoperirea integrală, dacă este posibil, a tuturor creanţelor creditorilor pentru a înlătura pericolul declanşării de către aceştia a procedurilor prevăzute de Legea 85/2014.
Serviciile noastre se adresează asociaţilor/acţionarilor societăţilor interesaţi în:Concordatul preventiv şi mandatul ad-hoc constituie proceduri de prevenţie a insolvenţei bazate pe sprijinul, înțelegerea și încrederea partenerilor de afaceri.
Aceste proceduri de prevenție sunt rapide, confidențiale și se desfășoară cu un control judiciar minim.
Elementele care trebuie prezentate detaliat sunt:Orice debitor aflat în dificultate financiară, cu excepția celor excluşi potrivit dispozițiilor Legii nr. 85/2016, poate introduce la tribunalul competent o cerere de deschidere a procedurii de concordat.
Prin cererea sa, debitorul propune un administrator concordatar provizoriu, dintre practicienii în insolvenţă autorizaţi potrivit legii.
În termen de 30 de zile de la numirea sa, administratorul concordatar elaborează, împreună cu debitorul, lista creditorilor şi oferta de concordat preventiv, care cuprinde proiectul de concordat preventiv.
Proiectul de concordat preventiv trebuie să includă un plan de redresare, care prevede cel puţin următoarele măsuri:În baza ofertei de concordat preventiv, debitorul poate cere judecătorului-sindic suspendarea provizorie a urmăririlor silite.
În perioada concordatului preventiv omologat nu se poate deschide procedura insolvenţei faţă de debitor.
Mandatul ad-hocCa manager al lichidării, practicianului îi revine rolul realizării strategiei de vânzare a activelor, întocmirea acesteia fiind strâns legată de cunoașterea în detaliu a activelor / bunurilor societății, ca urmare a parcurgerii etapei inventarierii, precum și a celei mai bune utilizări a acestora.
Obiectivul mandatarului ad-hoc va fi acela de a realiza, în termen de 90 de zile de la desemnare, o înţelegere între debitor şi unul sau mai mulţi creditori ai săi, în vederea depăşirii stării de dificultate financiară în care se află debitorul, a salvgardării acestuia, păstrării locurilor de muncă şi acoperirii creanţelor asupra debitorului.
Mandatarul ad-hoc negociază cu creditorii în scopul realizării unei înţelegeri între unul sau mai mulţi dintre aceştia şi debitor, în vederea depăşirii stării de dificultate în care se află debitorul.